سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش را برای غیر خدا فرا گیرد یا با آن غیر خدا را اراده کند، جایگاهش را در آتش تدارک کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
قاهان

 انتخاب ابزار صحیح تاثیر بسیاری در عملکرد ما در کار و هنر باغبانی  دارد . کیفیت بالا وطراحی مناسب ابزار , معمولا کار را بسیار آسانتر میکند و از انجام کارهای سخت در باغبانی جلوگیری می کند . 

مهمترین ابزارهای هرس وپیرایش که می شناسیم قیچیهای باغبانی دستی که انواع مختلف دارد .که شامل دسته بلند و دسته کوتاه هستند و نیز هرس کننده های برقی دیگر ویا هرس کننده های که با بنزین کار می کنند که برای پرچین ها استفاده می شود .

 

هرس کننده های پرچین 

در هرس کننده پرچین ها از تیغه هایی استفاده شده که بستگی به وسعت کار ما و اندازه  پرچین ها  طول تیغه هرس کننده متفاوت می باشد , که البته هر چه طول این تیغه بیشتر باشد سرعت کارمان قطعآ افزایش می یابد .تیغه های استاندارد موجود طولی برابر 40 سانتیمتر و 60 سانتیمتر طول دارد .در هرس کننده تیغه ها ی دوسویه نیز وجود دارد یعنی در روی یک محور دو تیغه وجود دارد که کاربردی متفاوت دارد .و به نظرم اگر از این نوع برای شاخ و برگهای ضعیفتر استفاده شود بهتر است چون در کار کردن با آن در شاخ و برگهای ضخیمتر باعث کندی کار می شود و هر کدام از تیغها نقش باز دارندگی بر یکدیگر وارد می کنند .

- پس پیشنهاد میکنم برای  شاخه های ضخیمتر از تیغه های یکسویه و نیز مخصوصآ تیغه هایی که فاصله دندانه های آن زیاد باشد استفاده کنید.

- در خرید هرس کننده ها دقت کنید که مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد و یک هرس کننده استاندارد باشد . ( محافظ و کلیدهای قفل )

                

قیچی باغبانی                                                             

قیچیهای باغبانی دارای دو حالت تیغه هستند دارای تیغه های دندانه دار و فاقد دندانه و یا صافند که کاربرد دندانه دار مربوط به شاخه های ضخیم است اما تیز کردنشان مشکل است .

همچنین از لحاظ برش و ضخامت برش می توان آن را به دو گروه قیچی سندانی و بای پس تقسیم کرد ؛ سندانی که از نامش هم پیداست مخصوص برش سندان است و همیشه سعی شود تیز باشد .بای پس کاربردی شبیه قیچی معمولی دارد وبزشی صافتر نسبت به قیچی سندانی دارد.

- برای هرس شاخه های داخلی و بالادست گیاه مان باید از هرس کننده های دسته بلند استفاده شود . ازوبلاگ کشاورزی

 

 



  • کلمات کلیدی :
  • بختیاری ::: چهارشنبه 85/12/23::: ساعت 1:48 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حمایت مردمی از دکتر احمدی نژاد