سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را به دست نیاورد، مگر کسی که درس خود را ادامه دهد . [امام علی علیه السلام]
قاهان

ادارات وسازمانهایی که در روستا فعالیت دارند

شامل دفتر پست و مخابرات ، دفتربانک کشاورزی ، خانه بهداشت ، شرکت تعاونی روستایی ، اتفاقات آب روستایی ، مدارس ابتدائی و راهنمایی پسرانه و دخترانه ، خوابگاه دانشجویی ، مهد کودک ، شورای حل اختلاف ، شورای اسلامی روستا ، دهیاری،پاسگاه انتظامی، جهاد کشاورزی ،بهزیستی،درمانگاه ، می باشند .

فصل مسافرت مردم به این روستا بیشتر از اوایل بهار شروع شده و تا اواخر تابستان ادامه دارد که بیشتر در باغات اسکان می کنند. در روز های تعطیل مسافرانی از ساوه و قم و تهران برای استراحت و اب و هوا خوری به قاهان و روستاهای اطراف مراجعه زیادی دارند  .

 

بخش کشاورزی :

شرایط اقلیمی و نوع آب و خاک و سخت کوشی مردمان این دیار زمینه را برای پرورش و ثمر دهی انواع درختان و گیاهان فراهم نموده است.

انواع درختانی که در  اینجا به ثمر نشسته اند عبارتند از : انار ، بادام ، زرد آلو ، آلو ، سیب ، به ، هلو ، آلبالو ، آلوچه ، توت ، خرمالو ، سنجد ، گردو ، گلابی ، انجیر ، انگور ، گیلاس،بید مشک  و ... ولی از این میان درختان بادام و توت بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

 

انواع گیاهانی که در اینجا رشد می نمایند عبارتند از : انواع سبزیجات و صیفی- جات ، نخود ، ماش (که در کیفیت کم نظیر است ) ، عدس ، لوبیا ، سیب زمینی ، گندم ، جو ، ذرت ، آفتابگردان ، چغندر ، شلغم ، یونجه و ... که کاشت گندم ، جو ، یونجه و در سال های پر آبی کاشت نخود و ماش از رونق بیشتری در زمین های زراعی برخوردار است .

 



  • کلمات کلیدی :
  • بختیاری ::: دوشنبه 87/6/25::: ساعت 1:8 صبح


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    حمایت مردمی از دکتر احمدی نژاد